Blogg

En daglig dose logo

Har du noen gang tenkt over hvor mange logoer som sveiper over synsfeltet i løpet av en dag? Nei? Uansett, her er svaret: Forskning viser at vi setter til livs mer enn 300 logoer hver eneste dag. Fra morgengry til solnedgang — logoer er en naturlig bestanddel av vår hverdag. La oss gå dette pussige [...]

Musember Logo Design til støtte for kreftforeningen

Vi på Logokompaniet er stolte over å ha støttet “Musember” med gratis logo “Musember” er jentenes respons til guttas kamp mot prostatakreft “movember”, her inviteres damene til kvinnenes kamp mot livmorhalskreft. Fra 1 desember slipper vi ut hårveksten “der du vet”. Og det skal ikke trimmes før selveste julaften. Les mer på Musember sine facebook [...]

Microsoft – en vri på vinduer

I løpet a selskapets 37-årige historie har Microsoft endret logo fem ganger. I de første årene ble logoen endret hyppig, men forble uendret fra 1987 til August 2012. Foran den store utrullingen av nye produkter denne høsten, inkludert Windows 8, Windows Phone 8, Surface tablet og den nye versjonen av Office, har Microsoft valgt å [...]

Vil flere designere gi bedre logo?

For mange kokker på kjøkkenet? En av de åpenbare forskjellene mellom et online-basert grafisk foretak og et lokalt designbyrå er måten prosjektene blir angrepet på. I tradisjonelle byråer blir vanligvis en eller to designere engasjert for jobben. Med en internettbasert logovirksomhet vil som regel flere designere være involvert i prosjektet. For det første har et [...]

Artikkel om Logokompaniet i Aftenposten

Les intervju om Logokompaniet i Aftenposten med kommentarer fra den etablerte design bransjen. Sjekk ut kommentatorfeltet det gikk hett for seg, gøy at vårt konsept skaper debatt. Les hele artikkelen her:   [...]

God logodesign og former

Logoer er visuelle. En god designer har en fullstendig forståelse av alle fasetter av visuell appell. En kritisk del av logodesign er form. Forstår du hvilken form som fungerer best for logoen din? Det er viktig å ta hensyn til form i utformingen av en vellykket logo. Har du en logo. Er du sikker på [...]