Blogg

Logoskolen – Lær deg Alt!

Hva er en logo? Logoen viser selskapets sjel. Logoen viser navnet i en spesiell font, noen ganger er denne fonten designet unikt for en firmalogo. Font tykkelse, skygge, og farge er også definert. En logo inneholder ofte et unikt symbol, designet spesielt for selskapet og dets ide/visjon. I daglig tale sier man ofte logo eller [...]

Dette bør du unngå – De 5 mest vanlige feilene ved logo design

Logokompaniet tipser deg om hvordan du kan unngå de vanligste feilene ved logo design som dine konkurrentene pleier å gjøre Logoen er for grafisk komplisert Firmalogoen er for grafisk avansert, og inneholder for mange farger. Det fungerer på en nettside, men skal logoen for eksempel printes på selskapets arbeidsklær, vil det ikke fungere. Stikkordet er enkelhet. Lett [...]

Logodesign -Lær deg hva forskjellige farger kommuniserer

Hva kommuniserer fargene? Det er ingen tilfeldighet at mange fast food kjeder bruker røde farger, at forsikringsselskaper og advokatfirmaer bruker blått, grønt for medisin og så videre. Fargene snakker til oss og disse medfødte, dypt forankrede asosiasjonene, kan du dra nytte av i logo design og markedsførings øyemed. Fargealternativer er som alle andre trender, og varierer også [...]

Guide -Hvordan beskytte din merkevare

Logo Kompaniet’s guide til alt du trenger å vite for å beskytte varemerket ditt. Hvordan beskytter man sin merkevare? Det er viktig å beskytte sin logo design eller merkevare, slik at ingen konkurrenter kopierer eller snylter på ditt merkenavn. Man kan søke om å få registrert varemerke på http://www.patentstyret.no/ Når du trenger et varemerke? Prosessen [...]

Andreas Hanssen – Daglig Leder Workmaster AS

Vi er meget fornøyd med logodesignen, kjapp levering og profft resultat Hjemmeside: www.workmaster.com Vi hjalp Workmaster  med logo redesign, her er resultatet: [...]

Jan Andersson – Markedssjef ICM AS

Takk for rask service og uventet bra kvalitet pa min firmalogo. [...]

Eksempler på hvordan du kan anvende logoen din

10 gode måter for å eksponere logoen på: Mennesker er visuelt orienterte, og utsettes daglig for en rekke inntrykk. Det gjelder derfor å skille seg ut i mengden. Desto oftere kundene dine ser logoen din i løpet av en dag, desto bedre er gjennkjennelses effekten. Det er bevist at beslutningsprosessen for kunden er raskere, dersom [...]

Peter Mossberg- Chindia AS

Takk for utmerket service og et kjempe resultat av firmalogo til under halve prisen av vår vanlige designere. Chindia valgte en logodesign pakken Ultimate og her er resultatet: Logodesign: Visittkort Design: Brevpapir Design: [...]

Mikael – Markeds ansvarlig Stockholm Saltrum.com

Veldig fornøyd med vår logo. Takk for god service! www.saltrum.com Stockholm Saltrum valgte en Starter logodesign pakke og her er resulatet: [...]