Blogg

Regnbuen hører ikke hjemme i logoen!

En regnbue er et vakkert fenomen. Når lyset brytes gjennom vannet oppstår den vakre og fargerike buen, som om naturen ber om forlatelse for det foregående plaskregnet. Ikke så rart at mange mennesker elsker regnbuen. De fleste er altså enige om at regnbuer er vakre, men problemene vil tårne seg opp om du prøver å [...]

Logoer med skjult symbolikk

Mange logoer er veldig kreative og inneholder underliggende symbolikk og innhold som ofte representerer firmaets eller foretakets verdier. La oss ta en nærmere titt på en håndfull logoer av denne typen. 1. Big Big Ten Conference er amerikas eldste sammenslutning av universitetssportslag. Siden Penn State ble med i 1990 har 11 – ikke 10 – [...]

Bruk riktig filformat for logoen

  Når man spør klienten om en kopi av nåværende logo, skjer det ofte at man blir tilbudt filen i et filmformat som er uegnet eller lite ønskelig for prosjektet eller situasjonen. Dette kan sees fra begge vinkler: Noen ganger er det oppdragsgiveren som har valgt en uegnet metode for logoproduksjon. Andre ganger er det [...]

Fargekoder i logodesign

ebaY har etterhvert en lang historie. Det amerikanske nettstedet for auksjonser og shopping kom i drift i 1995 og har vært et mekka for salgs- og kjøpelystne verden over. Absolutt alle tenkelige og utenkelige varer har blitt solgt og kjøpt gjennom dette nettstedet. Den største, altomfattende konsekvensen av ebaY er at forbrukere nå har lært [...]