Eksempler på hvordan du kan anvende logoen din

10 gode måter for å eksponere logoen på:

Mennesker er visuelt orienterte, og utsettes daglig for en rekke inntrykk. Det gjelder derfor å skille seg ut i mengden. Desto oftere kundene dine ser logoen din i løpet av en dag, desto bedre er gjennkjennelses effekten. Det er bevist at beslutningsprosessen for kunden er raskere, dersom man har en visuell relasjon til firmaet fra før. Under følger 10 effektive måter man kan eksponere firmaets logo på.

Visittkort
Et visittkort er en effektiv mini-reklame for ditt firma med kontaktinformasjon, samt kort informasjon om hva du driver med.
Med en logo på visittkortet, blir visittkortet både pent og lettere husket. Det kan derfor være verdt å betale et par dollar ekstra for et visittkort med godt papir og trykkvalitet. Gjr gjerne noe morsomt med kortet. Gi visittkort en verdi, for eksempel ved å gi 10% rabatt på et bestemt produkt eller en tjeneste ved å vise frem kortet. Ha alltid kortet ditt med deg og del det ut til alle du ser på som potensielle kunder.

Nettsteder
Dersom selskapet har en egen nettside, skal selvsagt logoen også finnes der. Har du ingen nettside, skaff en. Kunder orienterer seg i større grad i dag på nett, og er man ikke representert der vil amn få problemer i fremtiden. Se link til høyre for å komme i kontakt med en god og rimelig leverandører av web-løsninger.

Klær
En flott måte å gi et profesjonelt inntrykk på, er å ha bedriftens logo trykt eller brodert på arbeidsklærne, dersom man benytter dette. Å trykke logoen på klærne er rimeligere enn man tror.

Dekor til Utstillingsvinduet
Bedrifter innen detaljhandel eller restaurantbransjen, har en gylden mulighet til å eksponere sin logo i utstillingsvinduet. Vis at du finnes, og profiler butikken. Den vanligste metoden er en såkalt dekorativ tape i forskjellige farger som er klippet ut og limt på innsiden av vinduet. Finn en leverandør av butikk-klistremerker til høyre for artikkelen.

”Give aways” til å dele ut på messer
Penner, USB minnepinner, viskelær, musematter, etc. med bedriftens logo / budskap er perfekt å dele ut på messer og liknende. Det viktige er at det er noe mottakeren ser verdien av, og benytter i hverdagen. En forutsetning for dette er at tingen er av tilstrekkelig kvalitet, for å unngå at den havner i søppelkurven. Det behøver ikke koste så mye.

Metallskilt
For advokatfirmaer, meglerforetak og alle andre som bare ønsker å gi et elegant og stilig utseende, er en metallplate med logo gravert inn, eller et vinylklistremerke et populært alternativ. Kontakt oss for leverandører av metallplater.

Lysskilt
Skilt, også kjent som lysbokser, kan utformes på mange forskjellige måter. Fronten av platen består av en plate, vanligvis i akryl eller plast, med en logo kuttet ut i vinylfolie.Platen er montert på en ramme av aluminium som inneholder fluoriserende lamper. Et lysskilt eller en lyskasse kan formes til nesten alt, og er en av de vanligste formene for butikkskilt. Se lenkene til høyre for artikkelen, for å komme i kontakt med selskaper som produserer lysskilt.

Styroformplater
Et spennende alternativ er å få logoen kuttet ut i styroform. Metoden er relativt billig og svært effektiv. Skiltet kan benyttes på messer, i butikklokaler, kontorer mm. Dette blir ekstra iøyenfallende med en dramatisk belysning.

Bildekor
Firmabiler kan være din mest effektive annonseplass sett av tusenvis av mennesker daglig. Logoen vil bli synlig i by-kjernen der reklameplass ellers ville koste en formue. Den vanligste metoden er å bruke vinyldekaler.  Disse kan også brukes på buede overflater.

Selskaps rekvisitter
Alt som blir sendt ut fra selskapet kan benyttes til å eksponere firmaets logo og hjelpe deg med markedsføringen. Plasser logo på fakturaer, konvolutter, i headingen på brev, signaturen i din e-post etc.