5 ting å tenke på når du skal skape en logo

Når man skal skape en logo er det viktig å skape en logo som blir lagt merke til. Dersom det ikke blir lagt merke til, finnes det heller ikke. Firmalogoen kommer til å være synlig på mange ulike steder og derfor er det ekstra viktig at den tiltrekker seg oppmerksomhet.

Vi kan hjelpe deg med å skape en firmalogo som folk legger merke til. Kontakt oss gjerne i dag eller sjekk ut vår hjemmeside for å se hva vi kan tilby. Med våre priser trenger dere ikke lenger vurdere om det er verdt å velge en gratis firma logo i et billig grafisk program fremfor å få hjelp av en profesjonell designer. Hos oss får du det du betaler for og litt til.

Her er 5 viktige saker man burde tenke på når man lager ny logo

  • Logoen skal gjenspeile virkeligheten

Sjekk ut populære firmalogoer. Når de er gjennomtenkt og velutviklet forstår du allerede ved å se på designet hva virksomheten driver med. En god firmalogo sier mange ord kun ved hjelp av ord og form. Det er også denne typen logoer som holder lenge med enkle oppdateringer.

  • Trender er ikke retningslinjer

Det er ingen tvil om at vi kan skape en logo som er moteriktig. Det gjør vi gjerne om det er hva du ønsker. Samtidig er vårt tips til deg å ikke alltid følge trender helt. Det fører ofte til at designet om noen år ikke lenger er aktuelt. La heller din logo være basert på et design som kommer til å vare lenge også kan man legge til små oppdateringer underveis for å holde med trendene.

  • Hvordan ser den ut i svarthvitt?

Når vi skal utvikle en firmaidentitet eller kun ta frem selve logoen er det viktig å tenke over hvordan den vil fungere uten farger. Det er en stor fordel å få grafisk elementer som er enkle til å kunne brukes på ulike måter. Det er ikke sjeldent at logoen kan behøves i sammenheng der det ikke går å få med fargene. Da er det viktig at logoen også ser bra ut i slike tilfeller.

  • Skape logo for alle medier

Logoen skal kunne trykkes på brevpapir, legges inn på Facebook og dras opp til et gigantisk formal for messen. Dette blir mulig om man får en vektorisert logo som egner seg for trykk såvel som for bruk på sosiale medier online.

  • Tenk utenfor rammene

Hvordan kom Apple på at de skulle ha et eple der noen hadde tatt en bit av det? Hvorfor valgte McDonalds å ha en gul logo som kun har den første bokstaven i navnet? Kanskje kan en logo også være noe som vekker tanker og får folk til å stille spørsmål. Det er viktig å tenke litt utenfor rammene i visse tilfeller og hvorfor ikke starte med utvikling av en logo?