Renovering av velkjente logoer

Vi har lang erfaring innen renovering – se Logokompaniet.no

De siste årene har en ny trend blitt populær når det gjelder logodesign – renovering av logo. I listen nedenfor finner du ti av de mest omtalte logoene som har blitt renovert og oppdatert – men samtidig er like gjenkjennelige. 

1. AIRBNB

Gamle logo:

Nye logo:

Airbnb har blitt stadig mer populært i Norden, selv om firmaet virkelig har gjort det stort i land som USA. Den nye logoen og symbolet har blitt tatt godt i mot på tvers av landegrensene.

2. PIZZA HUT

Gamle logo:

Nye logo:

Pizza Hut valgte å oppdatere sin logo for å passe bedre inn blant lignende firmaer i varehusene. Det er også tiltenkt at logoen skal bli tatt bedre i mot i de europeiske landene etter renoveringen. 

3. HERSHEY

Gamle logo:

Nye logo:

Hershey’s eller Hershey som firmaet heter i dag fikk også renovert sin logo. I tillegg til at ”S” ble tatt bort fra navnet, er logoen enklere og tydeligere i sitt formspråk etter oppdateringen. Det gjenstår å se om konsumentene fortsetter å beholde ”S”en i uttalelsen eller om de klarer å droppe det. 

4. MLS

Gamle logo:

Nye logo:

MLS som er USAs største fotballiga utviklet en helt ny logo for et par år siden. Mye takke være USAs fremgang i Brasil ble fotballen raskt populær og MLS forsøkte derfor å holde interessen for fotball i USA levende. En av endringene MLS gjorde var å oppdatere logoen, noe som ble tatt godt i mot hos de fleste. 

5. FOURSQUARE

Gamle logo:

Nye logo:

Foursquare hjelper deg med å finne underholdning og restauranter i nærheten av der du befinner deg. I løpet av de siste årene har firmaet totalrenovert sin tidligere logo både når det gjelder farger, skrifttype og symbol. Den nye logoen passer firmaets nye approach på en bedre måte. Lekfullheten er borte og en mer seriøs, tidløs og internasjonal logo har tatt over. 

6. SOUTHWEST

Gamle logo:

Nye logo:

Soutwest har i løpet av de siste årene byttet logo til et mer tidløst og klassisk valg. Den tidligere logoen viser ikke et fly slik det nødvendigvis ser ut i dag, noe som kan sende feil signaler. Den nye logoen til Southwest har en mykere skrifttype og lagt til et hjerte som symbol. Med dette forsøker de å formidle at de setter passasjerenes trygghet og ønsker først. Den nye logoen har blitt møtt med hard kritikk for sitt hjerte ettersom selskapet desssverre ikke er forbundet med god service og et ønske om kundens beste. Firmaet er på den andre siden mer kjent for at de tilbyr billige flyreiser der man får det man betaler for og ikke mye mer. Med andre ord er det viktig at logoen gjenspeiler det selskapet faktisk står for og leverer av tjenester, hvis ikke kan responsen være alt annet enn positiv. 

7. REEBOK

Gamle logo:

Nye logo:

Reebok sin renovering av logo har også blitt møtt med mye kritikk. Det er et modig steg å bytte symbol med tanke om å distansere seg fra konkurrenter som Nike og Adidas. Den nye logoen har som formål å skape et sterkere varemerke, men har fått kritikk for å være for lik Mitsubishi. 

8. NETFLIX

Gamle logo:

Nye logo:

Netflix har virkelig gjort en renovering av sin tidligere logo og gitt den et mer minimalistisk og tidløst preg. Den gamle logoen gav samtidig en god retrofølelse og hadde med sin tunge skygge en Hollywood følelse som kan gi gode assosiasjoner når det gjelder filmvalg. Den nye logoen har derfor møtt en del kritikk ettersom mange syntes de har mistet denne filmfølelsen som de skal representere.  

9. BLACK + DECKER

Gamle logo:

Nye logo:

Dersom man bytter navn på selskapet må man også lage en ny logo. For å få oppmerksomhet rundt et navnbytte er det best å gjøre en tydelig forandring i firmaets logodesign. Vi syntes at Black+Decker sin nye logo er både fresh og tidløs i tillegg til at den passer firmaets profil på en god måte.

10. PAYPAL

Gamle logo:

Nye logo:

Paypal er firmaet som fortsetter å vokse i stort fart og med denne utviklingen er det viktig at logodesignet også følger med. Den nye logoen til PayPal ble tatt godt i mot med sitt stilrene design og myndige blåfargene som representerer tillitt og troverdighet

Har du noen spørsmål? Det er ikke alltid like enkelt å følge med på logotrendene og om det er på tide med renovering av din logo. Fortvil ikke -vi på Logokompaniet hjelper deg gjerne. Ta kontakt med oss i dag og vi kommer gjerne med et pristilbud tilpasset dine ønsker.