Hvilken logo passer best til firmaer?

Logo med eller uten tekst, i farge eller kanskje bare svarthvitt i alle sammenhenger? Hvilken logo passer egentlig best som firmalogo? Dette er et godt spørsmål som vi har en god del kunnskap om. Etter å ha tatt frem mange ulike firmalogoer vet vi hva som blir bra.

En logo som passer perfekt til et byggfirma passer ikke like bra til bruktbutikken eller frisørsalongen i Oslo. Hvert firma har sin egen stil og sitt budskap som skal finnes mellom linjene. Vi har med tiden blitt eksperter på å finne disse metodene som gjør at hver logo blir unik på riktig måte. Sjekk gjerne ut vårt galleri for å se vårt tidligere arbeid.

Hva vil du si med din logo?

Dette er et spørsmål som få firmaer tenker nøye gjennom. Vi må stille dette spørsmålet for å legge riktig grunnlag for logoen. En logo til et firma skal beskrive hva virksomheten tilbyr samtidig som man skal formidle riktige følelser til kunder. Kanskje vil man at logoen skal vise at man er pålitelige eller effektive?

Det går å si mye med et enkelt bilde og form. Mulighetene med firmalogo er enorme. Man behøver ikke engang bruke tekst for at budskapet skal nå frem. Jobber man riktig med markedsføringen kan man med en velutviklet logo uten tvil komme langt.

Hvordan skal logoen til firmaet brukes?

For at logoen skal fungere på best mulig måte er det viktig at man tenker gjennom hva den skal brukes til. Hos oss er det viktig at alle logoer utvikles med tanke på at de skal kunne bli brukt på ulike områder og til ulike formål. Det er for eksempel selvsagt at man skal kunne ta i bruk logoen i digitale medier og på trykk.

Man kan gjøre mye mer med logoer enn å få dem på trykk. Man kan for eksempel animere en logo. Dette er spennende og noe som kan være til stor hjelp dersom man jobber med reklamefilm og digitale presentasjoner online.

Bevegelse fanger oppmerksomhet. Det kan være noe å tenke på når man er på jakt etter en unik firmalogo som vil være aktuell i lang tid fremover.

Den tidløse logoen er et godt valg

Det er ingen tvil om at man skal kunne skape logoer som er ekstremt unike og har en stor effekt på folk. Samtidig er det viktig å tenke på at logoen gjerne skal ha en lang varighet. Dermed kan det være lurt å starte med en logo som er unik, men uten ekstreme effekter. Dette kan heller legges på ved senere anledninger. Med originallogoen som utgangspunkt har man et grafisk design som fungerer i mange år fremover.

Sjekk gjerne ut vår hjemmeside og logopakker her. Vi har et stort utvalg innen grafisk design og lang erfaring i bransjen. Vårt mål er å oppfylle dine ønsker!