Hvordan skal en Instagram logo se ut?

En Instagram logo bør være tydelig og for et firma bør den være en forenklet versjon av firmalogoen. Vi hjelper gjerne med å gjøre din logo Instagram vennlig uten at den ser for enkel ut. Med en slik logo vil dere styrke varemerket med hvert innlegg.

Vi har lang erfaring innen å utvikle ulike utgaver av firmalogoer tilpasset sosiale medier. Kontakt oss i dag for å hjelp med din firmalogo eller om du har noen spørsmål. Det er ingen tvil om at det er viktig å være synlig på ulike sosiale medier i dagens samfunn. Når man først skal være synlig på ulike plattformer får man mye igjen for å være synlig på best mulig måte.

Profilbildet er det første som blir synlig på Instagram

Når noen klikker inn på deres Instagram feed er profilbildet det første som blir synlig. Dette blir synlig allerede i søkefeltet når man leter etter Instagram profilen. Det er derfor dette bildet som kommer til å fortelle besøkeren hva deres profil og varemerke representerer. Et bilde sier som sagt mer enn tusen ord og derfor er det viktig at de riktige ordene blir sagt.

En annen sak å tenke over er at bildet man tar i bruk som Instagram logo også kan få deres firma til å skille seg ut i mengden. Det kan gi besøkeren en følelse av at dere er unike. Det kan føre til en økning i antall besøkende til siden som vil legge deres varemerke på minnet.

En del av deres firmaidentitet

Det er viktig å ta i bruk en Instagram logo som syntes og blir lagt merke til. Kanskje har dere tenkt på noe som gjør at man skiller seg helt ut i mengden og ikke minst fra deres eksisterende firmaidentitet? Dette er ikke noe vi anbefaler. Dersom logoen dere tar i bruk for Instagram ikke samsvarer med resten av deres grafiske profil kan det få negative konsekvenser.

Tanken er at aktiviteten i sosiale medier online skal styrke varemerket. Det gjelder at folk kjenner firmaet selv når man befinner seg utenfor Instagram. Dermed er dette en god anledning til å jobbe med eksisterende logo og tilpasse den til Instagram.

Alltid samme logo eller på tide med en oppdatering?

Ettersom Instagram er et dynamisk forum er det ikke så dumt å leke litt med logoen man tar i bruk. Med bra design kan man for eksempel legge til ekstra effekter. Det kan være alt fra farger til symboler eller andre ting som kan vekke oppmerksomhet. Man kan også legge til effekter ved spesielle anledninger som for eksempel høytider eller når man har salg for å tiltrekke seg mer oppmerksomhet.

Samtidig er det viktig å påpeke at at det ikke er et must å oppdatere logoen med ulike effekter. En fin Instagram logo kan bestå av mye forskjellig og den trenger på ingen måte være spesielt avansert. Det kan være fint å vite at det ikke er vanskelig å inkludere muligheten for små justeringer for å gjøre Instagram profilen mer attraktiv og oppdatert når det gjelder det grafiske.

Vi hjelper deg med å lage en PANG logo som blir lagt merke til.

La oss hjelpe dere med å få den perfekte Instagram logoen tilpasset deres grafiske profil. Trykk her for å sjekke ut vårt brede utvalg av logoprodukter og kontakt oss gjerne i dag om dere har noen spørsmål.