Stikkord: logo
En reise i logoens hulrom
Det er ikke mye som slår kreativ bruk av negativt rom innenfor et logodesign. Under finner du et utvalg av internasjonale logoer som er ypperlige eksempler på kreativ bruk av negativt rom innenfor eksisterende logo. Hvis du har mye du ønsker å formidle gjennom logoen din kan det være en idé å bake inn budskapet [...]
Logo-fontens fire oppgaver
Mange bedriftseiere håndterer valget av font som om det var en trofékone — bare der for å se vakker ut med perfekt hår og manikyr. Så er det altså at de prøver seg med å finne en font som er kul, uten å ta hensyn til egenskapene i fonten i seg selv. Det er grunn [...]
Gode logoer er fleksible
Det er mange som spør: Hva er en god logo og hva består den av? I stedet for å fokusere på hva som får en logo til å se bra ut (vi vet alle at dette er subjektivt og spørsmål om smak) er det bedre å fokusere på hva det er som får en logo [...]
Logoen gjennom historien
Hva er logoer? Hvordan skiller de seg fra ikoner? Mange ganger kan det være vanskelig å se forskjellen. Samtidig er ikke dette noe folk mister nattesøvnen over — med mindre du er dypt fokusert på studier av gamle sivilisasjoner. Selv om ordet logo kommer fra gammel gresk og kan oversettes med «ord» eller «tale» har [...]
Ni punkter for en vellykket logo
Dersom din logo oppfyller kriteriene for en god logo vil det forbedre synligheten, kredibiliteten og minneverdigheten for din virksomhet. • Konsistens i bruken av logo, slagord og materiell. Repetisjon av lignende elementer, brukt på samme eller tilsvarende måte vil hjelpe for til å huske hvem du er og hva du gjør. Catapult Advisors firmalogo blir [...]
Nok en dose logo
Fra begynnelsen av den industrielle revolusjon og etter moderniseringen av innovasjon har det pågått en konstant krig mellom ulike aktører i konkurrerende bransjer. Bruken av logo og merkenavn har vært en del av denne krigen — mange har bukket under, men en del har også vist seg sterke nok til å overleve. Moderne kunder vil [...]