Stikkord: endring av logo
Vellykket logorevisjon, del II
Som vi allerede har diskutert i første del fungerer logoen som en god ambassadør for merkevaren og er den visuelle representanten for merkevarens identitet. Vi vil nå fortsette presentasjonen av kjente logoer, og hvordan de har endret karakter over tid. Coca-Cola Historien om Coca-Cola’s logo er like lang som selskapets historie: Det hele begynte i [...]
Tegn på at logoen trenger oppdatering
Når du etablerer en virksomhet gjøres det med utgangspunkt i håp og planer om firmaets framtid. Noen ganger er dette basert på erfaringer, men oftere blir beslutningene truffet med bakgrunn i gjetning. Når forretningsvirksomheten så er kommet i gang, vil du ofte finne ut at virksomheten ikke alltid har det innhold du hadde forventet. Akkurat [...]
Hvorfor noen skiller seg fra logoen — og hvorfor det er en dårlig idé
Kan du huske hvor oppstemt du var da du utformet din første logo? Hvor vakker du syntes den var, og hvordan du ikke kunne vente på å få trykket første opplag med visittkort og endelig få vist fram kunstverket? Hvordan du beskrev subtile detaljer og bakgrunnskunnskap til din mor. Ikke minst turen til patentkontoret for [...]