Dersom din logo oppfyller kriteriene for en god logo vil det forbedre synligheten, kredibiliteten og minneverdigheten for din virksomhet.
• Konsistens i bruken av logo, slagord og materiell. Repetisjon av lignende elementer, brukt på samme eller tilsvarende måte vil hjelpe for til å huske hvem du er og hva du gjør.
Catapult Advisors firmalogo blir brukt som et vannmerke i firmaets materiell, inkludert websiden.
• Minneverdighet vil bidra til at logoen din befester seg i hukommelsen til potensielle klienter. På den måten vil de huske deg neste gangen de har behov for tjenester eller varer av typen du tilbyr.
En tung logo for Paradigm Shifts forteller historien om bedriften tilbyr.
• Meningsfullhet slik at logodesignet kan spre budskapet om hva som skiller din virksomhet fra myriader av annen forretningsvirksomhet.
Totally Tots utformer og produserer babytepper og hatter og selger dessuten leker online. Alt dette har de klart å få med i firmalogoen.
• Særpreg hjelper deg til å skille forretningsvirksomheten fra firmaer som tilbyr samme kjerneprodukt som deg selv. Hvis alle bruker de samme symbolene i logoen (for eksempel jordkloder for reisebyrå), prøv å bruke noe annet. På den måten er du et lite skritt videre på veien til å lage et alternativ til eksisterende konkurranse.
• Profesjonalitet i kvaliteten på grafikken, trykk og papiret som firmaet bruker.
Stylus Group trykker sitt materiell på tykt 100 grams papir, og påføringen av logo skjer ved hjelp av tradisjonelle trykk-metoder fremfor rimeligere kontor-trykk.
• Tidløshet i logoen vil sikre at du ikke trenger å revidere logoen din om få år og samtidig sikre at investeringen i utformingen av logo blir varig.
Expansion Consultings logodesign spiller ikke på en spesiell tidsepoke, og firmaet kan derfra dra nytte av logoen i overskuelig framtid.
• Kontrast mellom farger i logoen – og ikke bare fargemetning – slik at det lett kan overføres til sort/hvitt eller slik at fargeblinde også kan se logoen.
Den grønne fargen brukt i Jaeger Associates logo er en tydelig kontrast til den mokkabrune fargen, avhengig av om materiellet trykkes i farge eller sort/hvitt.
• Enhet mellom elementene i logoen. Logoens ulike bestanddeler må passe sammen som en felles enhet, og ikke bare som en samling forskjellige objekter rasket sammen.
Symbolet og teksten i Crescenda logoen er justert slik at de til sammen rammer et kvadrat: De ulike elementenes størrelse er tilpasset hverandre.
• Fleksibel utforming slik at logoen ser tilsvarende appellerende ut på et visittkort som på et massiv reklameskilt — og alle størrelser mellom. Merkevarenavnet bør være tydelig i alle størrelser. Forsikre deg om at designeren bruker en font som er lett leselig.
Dropwise Essientials logoen er brukt i mange forskjellige størrelser i den spesialtilpassede markedsføringspakken – fra 2 cm bred på leppebalsamen til flere meter på banneret som brukes ved salgsmesser. En profesjonell logo kan gi forretningen et forsprang og bidra til økt oppmerksomhet i markedet. Med andre ord: Flere kunder – akkurat det du trenger for å lykkes.