Vi her på logokompaniet har satt sammen noen punkter som kjennetegner et godt logodesign.
- Beskrivende
- Minneverdig
- Effektiv uten farger
- Skalerbar dvs. fungerer i både små og store format.
- Relevant tilknytning til sektor den opererer i
La oss beskrive punktene i litt mer detalj:
Punkt en og to går hånd i hånd, for hvis du ikke kan beskrive hva en logo ser ut hvordan vil du være i stand til å huske den?
Punkt nummer tre er viktig fordi fargen er sekundær til figur og form. Vi anbefaler å holde antall farger til et minimum, husk også at logoen også må fungere i svart hvis logoen ikke fungerer i bare svart, vil den ikke bli noe klarere med masse farger.
Punkt nummer fire er viktig for å sikre at logoen vises klart i alle størrelser, for eksempel kontor materiell (penner,pin merker etc.) – alle de små tingene som kan lett bli oversett.
Til slutt må utformingen være relevant for virksomheten til firmaet. Dette oppnås gjennom analyse av sin bransje, og bidrar til å skille din logodesign fra nære konkurrenter.