• Skip to navigation (n)
  • Skip to content (c)
  • Skip to footer (f)
  • Hjem
  • Produkter
  • Kontakt oss
  • Bestill logo
  • 213 86 613

Vellykket logorevisjon, del II

Posted on februar 11, 2013 by admin

Som vi allerede har diskutert i første del fungerer logoen som en god ambassadør for merkevaren og er den visuelle representanten for merkevarens identitet. Vi vil nå fortsette presentasjonen av kjente logoer, og hvordan de har endret karakter over tid.

Coca-Cola

Historien om Coca-Cola’s logo er like lang som selskapets historie: Det hele begynte i 1886. I motsetning til hva folk flest tror var ikke leskedrikkens merkevarelogo den samme den gang som i dag, men fremsto med en kjedelig sort font som enkelt og ganske udramatisk identifiserte innholdet.

 

 

 Canon

Canon’s første logo var annerledes enn den som kan sees i vindusutstillinger i tusener av fotoforretninger verden over. Ikke bare profesjonelle fotografer og regissører er kjent med dette merket. Canon har befestet posisjonen i det kollektive minnet som en av de mest gjenkjennbare logoer i verden. Mye av årsaken kan tilskrives prosessen med gradvis endring av firmalogoen, og har derfor holdt kameramerket friskt i minne til fotoentusiaster verden over.

 


Mercedes Benz

Mercedez-Benz er den tyske skjønnheten som tilfredsstiller sin kvalitetsbevisste kundemasse med høy ytelse og gjør bruk av en trekantet stjerne i logoen som bidrar til stadig vekst for merkevaren. Et sofistikert, klassisk bilde har blitt ivaretatt mens formgiverne har jobbet med logoen for bilmerket.

 

 

AT&T

AT&T er en amerikansk markedsleder i telekommunikasjonssektoren som har gitt live til en rekke konglomerater innen bransjen. Tidens tann har ikke bitt på selskapet, siden AT&T har frisket opp minnet til forbrukerne med en logodesign strategi.



Survey Monkey

Survery Monkey er et online-verktøy for meningsmålinger som samtidig forenkler datahåndteringen og muliggjør direkte tilbakemelding om produktporteføljen til produsenten. Ikke et legendarisk merke som Cola eller Benz, men også Survey Monkey tror på logodesign-strategi.

Posted in logodesignTagged endring av logo, fontvalg, llogorevisjon, merkevareendring

linker

  • Hjem
  • Produkter
  • Galleri
  • Om oss
  • FAQ
  • Blogg
  • Kontakt oss
  • Bestill
  • Personvernerklæring

Sosiale medier

  • facebook
  • instagram
  • Google

Kontakt oss

  • Webkompaniet AS
    Akershustranda 15, skur 35
    0150 Oslo
    Org nr: 999 529 860
  • 213 86 613
  • info//logokompaniet/com

© 2025 Logokompaniet All right reserved Betingelser

X14