Som vi allerede har diskutert i første del fungerer logoen som en god ambassadør for merkevaren og er den visuelle representanten for merkevarens identitet. Vi vil nå fortsette presentasjonen av kjente logoer, og hvordan de har endret karakter over tid.
Coca-Cola
Historien om Coca-Cola’s logo er like lang som selskapets historie: Det hele begynte i 1886. I motsetning til hva folk flest tror var ikke leskedrikkens merkevarelogo den samme den gang som i dag, men fremsto med en kjedelig sort font som enkelt og ganske udramatisk identifiserte innholdet.
Canon
Canon’s første logo var annerledes enn den som kan sees i vindusutstillinger i tusener av fotoforretninger verden over. Ikke bare profesjonelle fotografer og regissører er kjent med dette merket. Canon har befestet posisjonen i det kollektive minnet som en av de mest gjenkjennbare logoer i verden. Mye av årsaken kan tilskrives prosessen med gradvis endring av firmalogoen, og har derfor holdt kameramerket friskt i minne til fotoentusiaster verden over.
Mercedes Benz
Mercedez-Benz er den tyske skjønnheten som tilfredsstiller sin kvalitetsbevisste kundemasse med høy ytelse og gjør bruk av en trekantet stjerne i logoen som bidrar til stadig vekst for merkevaren. Et sofistikert, klassisk bilde har blitt ivaretatt mens formgiverne har jobbet med logoen for bilmerket.
AT&T
AT&T er en amerikansk markedsleder i telekommunikasjonssektoren som har gitt live til en rekke konglomerater innen bransjen. Tidens tann har ikke bitt på selskapet, siden AT&T har frisket opp minnet til forbrukerne med en logodesign strategi.