Logo for firmaer som lykkes

Kan en logo avgjøre om firmaet lykkes eller ikke? Det er nok ikke logoen som kan avgjøre dette, men den kan absolutt være med å påvirke markedsføringen. Det kan være spennende å se på ulike logoer for vellykkede selskaper.

Dersom du trenger hjelp til å utforme en god logo for din bedrift, kontakt oss gjerne i dag. Vi er eksperter på firmalogo og har lang erfaring.

Ulike logoer til vellykkede bedrifter:

Apple

Dette er uten tvil et selskap som har lykkes. Logoen er ikonisk og gjenkjennelig uansett hvor i verden man befinner seg. Selv de som ikke har Mac eller iPhone og aldri ønsker det heller, kjenner igjen denne logoen.

Microsoft

Konkurrenten til Apple har en logo som de fleste vil bli eksponert for daglig. Fire firkanter som sammen skaper en firkant med Microsoft navnet på siden. Denne logoen er både enkel og tydelig. Symbolet skal stå for en digital verden i bevegelse og Microsoft har lagt ned mange tanker og tid på den fonten som brukes i bokstavene.

Google

Googles första logga skapades av Sergey Brin med GIMP. Sedan dessa har ordet Google skiftat lite vad gäller typsnitt och färger. Senare varianter utstrålar lekfullhet och viss nyfikenhet vilket passar bra för världens främsta sökmotor.

Coca Cola

Mange har diskutert årsaken til hvorfor Coca Cola har valgt en rød og hvit logo. En del mener at det har sammenheng med en tidlig julekampanje der julenissens farge på lua var rød. Coca Cola selv sier at den kjente logoen er mye eldre enn denne julikampanjen. En ting som hvertfall er sikkert er at Coca Cola har en logo som uten tvil representerer et selskap som lykkes.

Samsung

Dersom du har en av deres mobiler ser du navnet utover skjermen hver gang du starter mobilen. Samsung har en stilren logo der bokstavene er litt annerledes. Det er eieren Lee Byung-Chulls som står bak oppfinnelsen av navnet som betyr tre stjerner på koreansk. Logoen skal forestille verden som beveger seg gjennom verdensrommet. Den blå fargen står for pålitelighet, lojalitet og ansvar.

Facebook

Det var Mike Buzzard fra Cuban Council som fikk oppdraget å designe Facebook sin logo. Logoen har ikke forandret seg mye siden den gang. Det er kun fonten på skriften som har blitt endret noe. Den vite teksten ligger fremdeles på blå bakgrunn og det finnes en spesiell grunn til den blå fargen.

Mark Zuckerberg har det som kalles for deuteranopia. Dette er en synsfeil som gjør det vanskelig å se forskjellen på ulike farger. Den eneste fargen som en person med denne synsfeilen kan skille ordentlig er blå. Dermed ble det naturlig at logoen til Facebook var blå.

På denne linken kan du se Facebook grundaren når det hele hadde begynt: https://www.youtube.com/watch?v=cUNX3azkZyk