Er det på tide å fornye din logo? Det er mange som tror at når man har valg et design og lansert sin logo er det slik den må bli i flere tiår fremover. Det ligger en viss sannhet bak dette, men samtidig er det viktig at logoen blir fornyet og utviklet i takt med selskapet den skal representere.
HVA BESTÅR LOGOEN AV
En logo består som regel av et symbol, en tekst, en form og en fare. Det er disse fire variablene som utgjør en logo. Disse redskapene har man også tilgang til når man skal oppdatere logoen. Uansett hvor lite eller mye penger man legger i logoen første gangen kan vi garantere deg at den har forbedringspotensiale. Faktorer som er med på å påvirke dette er mote, utvikling av firmaet og grafisk teknikk, interesse og prioriteringer i samfunnet.
OPPDATERTE LOGOER
Det er ingen tvil om at store selskaper legger store summer på grafisk design. Med andre ord har disse forstått verdien av en velfungerende logo. For at logoen skal være velfungerende må den utvikles i takt med samfunnet. Ofte har store selskaper en gjenkjennelig logo som har blitt integrert i over hele verden. Da er det viktig å ikke endre for mye på en slik logo. Da risikerer man at den blir ugjenkjennelig og mister deler av sin funksjon. Når en logo skal fornyes eller oppdateres er det viktig å legge fokus på små detaljer som gir logoen nytt liv. Samtidig er det viktig at den forblir gjenkjennelig.
Her er noen eksempler på det velkjente selskapet Spotify som har forenklet sin logo i løpet av de siste årene. På mange måter endrer Spotify mye ved logoen. Samtidig kan man kjenne igjen logoen på farge, skrift og symbol som bidrar til at den forblir gjenkjennelig i like stor grad som tidligere.
Vi på Logokompaniet hjelper deg gjerne med å fornye din logo. Ta kontakt med oss i dag for pristilbud eller sjekk ut vår hjemmeside her.