En aktiv logo

En tydelig trend de siste årene er å ha en aktiv logo. Dette innebærer at logoen gir en følelse av aktivitet og dette kan oppnås på ulike måter. Den vanligste metoden er enten ved bruk av en figur eller en skrifttype som viser at aktivitet pågår. Selvfølgelig passer ikke denne typen logo for alle, men for mange er denne effekten med på å gi logoen et løft i riktig retning.

Et velkjent eksempel på en aktiv logo er Apple sin logo. Et eple vekker ikke nødvendigvis noen reaksjoner og er neppe unikt. Samtidig er ikke eplet til Apple helt unikt ettersom det mangler en bit av eplet. Dette gjør eplet svært gjenkjennelig og særeget. Logoen blir på grunn av en aktivitet mer interessant og symboliserer sult og ivrighet. Dette er noe som stadig fler firmaer ønsker i sine oppdaterte logoer med formål å skape økt interesse rundt logoen.

Forandring av logoen

Et anerkjent firma som har gjort en rekke endringer når det gjelder logo er webtjenesten Twitter. Den lille blå fuglen er selve kjennetegnet til Twitter, men den har endret form en rekke ganger. Nedenfor ser du de ulike endringene som har blitt gjort gjennom tidene.

logga-twitter


Den første logoen

Den blå fuglen eksisterte allerede på den første logoen. Samtidig har fuglen et mer passivt uttrykk og sitter på en gren. På denne måten formidler logoen i stor grad trygghet.

twitter2


Den andre logoen

Fuglen har nå fått vinger som resulterer i en mer aktiv logo. Dette bidrar til at den får et mer intressant og aktivt uttrykk.

twitter


Den tredje logoen

I den tredje utgaven har fuglen blitt forenklet. Detaljene er borte og minimalistiske tegn preger fuglen i større grad selv om den fremdeles er i bevegelse.

twitter4


Den fjerde logoen

Den siste utgaven av Twitter sin logo er svært lik den forrige men har hodet er vendt oppover. Forandringen bidrar til at logoen blir ekstra aktiv og formidler at firmaet klatrer og er klar for nye utfordringer. Twitter er klar for å sveve videre og har ikke tenkt å stoppe med det første. Med andre ord er den nye utgaven svært gjennomtenkt og formidler et budskap som skaper økt interesse rundt selskapet.

Vi på Logokompaniet har lang erfaring innen å utvikle eksisterende logoer for firmaer. Det er en vanskelig balanse å modernisere en etablert logo samtidig som logoen forblir gjenkjennelig. Fortvil ikke – våre profesjonelle designere er eksperter på dette området og hjelper deg gjerne i dag.

Trykk her for å se mer og bestille i dag.