En firmalogo skal representere ditt firma på best mulig måte og dermed må beste mulige logo skapes og utformes. Mange tenker at logoen må være estetisk fin å se på. En fin logo tiltrekker seg naturligvis folk og blir som regel husket. Hva er egentlig en fin logo og hvem bestemmer hva som er vakkert?
Kontakt oss gjerne i dag eller sjekk ut vårt utvalg på hjemmesiden. Der finner du et bredt utvalg av våre logoer og kan selv gjøre deg opp en mening om hva du syntes er fint.
Fin logo for din målgruppe
Nøkkelen til en fin logo ligger i å forstå sin målgruppe. Det er også derfor vi er nøye med å undersøke hva din bedrift arbeider med og hvem som er deres kundegruppe. Det er viktig å være klar over at ulike målgrupper har ulike syn på hva som er fint og attraktivt.
I dag er det kjent at det finnes farger som babyer syntes mer om enn andre målgrupper. Når du tenker tilbake på livet innser du at du har hatt ulike favorittfarger gjennom tidene. Hva man oppfatter som fint avhenger altså i stor grad av alder og interesser. Det samme gjelder former og uttrykk.
Det er veldig viktig å forstå sin målgruppe og rette designet mot dette. Det er ikke nødvendigvis logoen som du selv syntes er finest som er det beste valget. Vi hjelper gjerne med å komme med råd når det gjelder både form, farge og stil som er best egnet for din firmalogo.
Beste logo for ditt firma er en synlig logo
Det hjelper ikke at logoen er fin dersom den ikke er synlig. Man kan forsøke å tegne noe vakkert med mange ulike detaljer. Samtidig har vi lært gjennom å undersøke suksessfulle og kjente logoer at det enkle ofte er det beste. En enkel, men fin logo er noe som lettere fester seg på minnet til folk. På den måten blir din logo husket og gjenkjent. Det er også vanlig å oppleve stilrene og klassiske logoer som fine logoer.